Site Meter

07 d’agost, 2007

L’AVE i Mataró (publicat a CAP GROS)



No es un secret per ningú que, l’arrivada de l’AVE he generat- i,genera- molte polèmica a nivell de Catalunya i, que afecta-i condiciona- les relacions entre les administracions: Estat, Generalitat, Ajuntaments. També al que s’anomena societat civil organitzada. Es bo que sigui així, tan de bo aquesta implicació hagués estat més intensa i extensa.
Sorprèn, però, la poca participació, en aquet debat públic, dels ajuntament. Dona l’impressió que, l’arribada de lAVE a Barcelona es quelcom que, només afecta aquet municipi. Ara mateix, l’impacta mediatic de la possible afectació de la Sagrada Família, amb sembla totalment desproporcionat i, amaga l’importància estratègica d’aquesta infraestructura per el conjunt de l’economia catalana i, per tant, pel conjunt dels ciutadans d’aquets país. Es per axó que, a parer meu, els ajuntaments haurien de participa en el debat polític i ciutadà exigint, públicament, el compliment de l’actual projecte.
Defensar l’actual traçat, com el projecte més realista, sobretot d’ençà del darrer anunci del Ministerio de Fomento al respecte de les obres, es essencial per tal de superar el retard històric que, ha patit l’arribada de l’AVE a Barcelona per anar, després, fins a la frontera francesa.
L’intensitat del debat ha anat en augment amb declaracions i contradeclaracions, gairebé diàries. L’importancia de d’infraestructura i, la seva repercussió en el creixement econòmic es cabdal per Catalunya-tambe, per Mataró- un retard més seria fatal; crec, que axó, es fora de tota discussió.
Es per axó que, caldria una implicació pública del nostre Ajuntament i, de les organitzacions locals al respecta, atés el costos de tota mena que representaria un nou retard en l’execució de les obres; cosa que, no ens podem permetre de cap manera, ni per el model ferroviari que representa, ni per la política de mobilitat sostenible que volem que es desenvolupi.





4 Comments:

At 1:53 a. m., Blogger jordi said...

El tratado del AVE fue aceptado, después poner de vuelta y media su Informe de Impacto, el Ministeri de Medio Ambiente. No antes de constituirse el Ayuntamiento. No sumarse a los criticos del AVE. El informe llega a decir, en Madrid no permitimos estas salvajadas, con palabras más suaves. La conclusión era no hacerlo.

Pero el debate mediatico va por otros lados. Ls iformmes de aDIF son para caerse al suelo. Estos de la oposición son muy iletrados, afortunadamente. Ni siquiera garantizar que los bloques no se caigan... se puede modificar corietes subterraneas de agua.

En Madrid la terminal de Atocha la trasladan 20 km al sur. Aquí se pretendia una estación en la Pedrera. No se si algun politico se imagina traladar a centro de al ciudad el volumen entrada y salidas de taxis. Sin pensar parquin de coches.

Mientras tanto iremos a 80 km/h. ¿Para mejorar el aire de la ciudad? Mira el BOE del 1 agosto. Autoriza las dos CTCC de Gas natural por el plan de caldiad de aire. La multa que nos cae por mala caldiad de aire, no podemos decir que no hemos hecho nada, la hemos emperodo, pero teniamos un plan para mejorla. El minsiteiro considera que el efecto son 16.000 muertos anuales.

Lo que es que es bueno para gas naturas y la Caixa y lso que hacen tuneles, es bueno para Catalunya pero, igual no para los catalanes.

 
At 9:12 a. m., Blogger JSC Mataró said...

Si vols comprovar que "Zapatero no es lo mismo", fes click aquí.

 
At 5:21 p. m., Blogger Moisès Rial Medina said...

No a la directiva Europea de les 65 hores setmanals aprovada amb l´abstenció del liberal Celestino Corbacho: http://www.facebook.com/group.php?gid=16482433733

Volem partits Catalunya - Espanya oficials!:
http://www.facebook.com/group.php?gid=17672766767

 
At 12:52 p. m., Blogger Noves Generacions de Ripollet said...

Salutacions Antoni,

Tenim el plaer d'anunciar-te que ja està disponible el bloc de Noves Generacions del Partit Popular de Ripollet.

Direcció:

http://nnggripollet.blogspot.com/

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home